Mniej popularne sposoby promocji cz. 1 – loterie

Zazwyczaj firmy duże i małe reklamują się za pomocą tych samych, klasycznych form. Tylko nieliczne, i najczęściej te największe sięgają po formy mniej popularne takie jak loterie promocyjne. Jest to błąd, ponieważ za jej pomocą bardzo skutecznie mogą reklamować się również małe, działające lokalnie firmy. Ale, do rzeczy!

Loterie promocyjne – na czym polegają i jak działają?

W skrócie, loterie promocyjne to gry losowe w których uczestnik, poprzez nabycie towaru lub usługi zyskuje prawo do nieodpłatnego udziału w niej.

Rodzaje loterii

Loterie można podzielić na kilka podstawowych rodzajów:

  • promocyjne
  • audiotekstowe
  • instant win

Dodatkowo, można dzielić je również na podstawie kanałów w jakich będą one realizowane (loterie tradycyjnie vs loterie online)

Co należy uwzględnić organizując loterię?

Jeżeli decydujemy się na organizację loterii promocyjnej, to musimy:

  • przygotować dokumenty do Izby Celnej
  • uzyskać bankowe gwarancje wypłaty nagród
  • utworzyć zgodny z obecnym prawem regulamin loterii promocyjnej
  • uzyskać zgodę na jej przeprowadzenia
  • nadzorować losowania nagród
  • przygotować komputerową aplikację losującą
  • przygotować wewnętrzną dokumentację z jej przebiegu
  • rozpatrzeć reklamacje uczestników

I to właśnie poziom skomplikowania organizacji loterii promocyjnej sprawia, że mniejsze firmy nie decydują się na ich organizację. Moim zdaniem jest to błąd, ponieważ istnieje mnóstwo firm zajmujących się organizacją i obsługa loterii promocyjnych od A do Z.

Dzięki temu każda firma, niezależnie od tego, czy działa ogólnoświatowo czy lokalnie będzie mogła zorganizować loterię promocyjną dla swoich klientów. Zachęcam Was do tego, ponieważ w ten sposób można bardzo dobrze wypromować swoją markę i zwiększyć zyski firmy!

Post Author: Majka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *